دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

وقتی به خودروهای پژو پارس و پژو ۳۰۱ نگاه میکنیم در نخستین نگاه در میابیم که پژو۳۰۱ دارای طراحی جدیدتر و زیباتری در مقایسه با پژو پارس می باشد.

مواردی که در پژو ۳۰۱ موجود می باشد و مارا به سوی این خودرو جذب می کند شامل : طراحی منحصربه فرد جلو پنجره و بهره جویی از انحنای معقول در قسمت کاپوت و طراحی زیبای سپرجلو و چراغ های خوش ظاهر می باشد .

در طرف دیگر این مقایسه پژو پارس می باشد که طراحی ناحیه جلویی آن ما را به یاد اتومبیل های دهه ۸۰ . ۹۰ پژو فرانسه می اندازد

طراحی خودروی پژو پارس در اصل از پژو ۶۰۵ برگرفته شده است و خیلی با این خودرو فرقی ندارد هر چند طراحی نمای جلوی پارس یادآور ۴۰۵، ۴۰۶ و حتی ۳۰۶ است

 

در نمای بغل همان خط فرورفتگی طراحی‌های پژو حفظ شده است؛ با این تفاوت که در پارس دو قسمت کنار فرورفتگی هم سطح است، ولی در پژو ۳۰۱ بخش بالایی کمی برآمدگی بیشتری دارد. از نمای بغل کاملاً مشخص است که شیب شیشه‌ی عقب در پژو ۳۰۱ بیشتر از پژو پارس است و صندوق عقب کوچکتری دارد. همچنین شیشه‌های درهای جلو و عقب پژو ۳۰۱ کوچکتر شده؛ مخصوصاً شیشه در عقب که هم کوچک شده و هم ظاهر به‌روزتری دارد. طراحی در عقب منظم‌تر و به روز‌تر شده است.

 

تغییرات شیب سقف پژو ۳۰۱ نسبت به پژو پارس بیشتر شده است تا هماهنگی بیشتری با خطوط قوسی بدنه‌ پیدا کند.

نمای عقب پژو ۳۰۱ کاملا به روز شده است و ظاهری جذاب‌تر از پژو پارس دارد. اگر برآمدگی موجود در طراحی صندوق عقب پژو ۳۰۱ نبود، این خودرو را از پشت با رانا اشتباه می‌گرفتید. البته باید در نظر داشت این خودرو زودتر از رانا به بازار ارائه شده است.

چراغ‌های عقب پژو ۳۰۱ از طراحی جدید پژو استفاده می‌کند که سبب زیبایی نمای عقب این خودرو شده است. سپر پژو ۳۰۱ جذابیت زیادی به نمای خودرو داده است؛ دقیقاً چیزی که پژو پارس به آن نیاز دارد.

 

تایرها در پژو ۳۰۱ یک اینچ بزرگتر از تایرهای ۱۴ اینچی پژو پارس هستند. پژو ۳۰۱ عرض بیشتری نسبت به پژو پارس دارد؛ در حالی که طول و ارتفاعش کم شده است. پژو ۳۰۱ ابعادی برابر با ۴۴۴۲، ۱۹۵۳ و ۱۴۰۷ میلی‌متر را در طول، عرض و ارتفاع دارد.

در نقطه‌ی مقابل طول پژو پارس ۴۴۹۸، عرض آن ۱۷۰۴ و ارتفاعش ۱۴۱۰ میلی‌متر است. فضای موجود برای سرنشینان نیز تغییر محسوسی نکرده است.

پژو ۳۰۱ حدود ۹۵ کیلوگرم سبک‌تر از پژو پارس است. وزن بدون سرنشین پژو پارس ۱۱۸۵ کیلوگرم است و این مقدار برای پژو ۳۰۱ به ۱۰۹۰ کیلوگرم می‌رسد.

منبع : پژو پارس 

  • ۹۵/۰۸/۰۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی