دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰
 در بازار کشورهایی مانند ترکیه و ایران و بعضی از کشورهای آفریقایی یک اتومبیل اقتصادی را در آسان بودن طراحی آن و تولید قالب های بدنه و تامین اقتصادی قطعات فنی و وابسته نبودن به تکنولوژی های جدید می دانند .
 با بررسی نمودن اتومبیل پژو ۳۰۱ و مشاهده دقیق ظاهر این خودرو در میابیم که همه قطعه های بدنه این خودرو ساده می باشند و همچنین خطوط غیرعادی هم در این خودرو مشاهده نمیگردد .
قسمت جانبی این خودرو که معمولا هم این قسمت بالاترین هزینه قالب سازی را به خود اختصاص می دهد در عین سادگی خیلی هم زیبا می باشد .
 همین موارد در قدم اول ساخت بدنه ۳۰۱ را اقتصادی می‌کند‌. در گام دوم پلت‌فرم آن می‌تواند میزبان پیشرانه TU5 با حجم ۱٫۶ لیتر باشد؛ همان موتوری که هم‌اکنون در تیراژ ۵۰۰هزار دستگاهی دوش به دوش موتور EF7 در حال تولید است و ایران‌خودرو از تمام ظرفیتش برای نصب TU5 تولیدی‌اش روی محصولاتش نظیر پژو ۲۰۶‌هاچ‌بک‌، صندوقدار‌، رانا‌، پارس و ۴۰۵ استفاده می‌کند‌.
۳۰۱ مجبور است از این ظرفیت سهمی بگیرد چرا که عرضه موتور و گیربکسی جدید برای آن می‌تواند به گران‌شدنش در بازار ایران کمک کند و این موضوعی نیست که در بدو ورود مورد پسند مشتریان باشد.
تا اینجای کار اگر دور موتور ۱٫۶ لیتری  یورو۶ پژو را برای نصب روی ۳۰۱ خط بکشیم حدسمان به واقعیت نزدیک است چرا که محتمل‌ترین گزینه فنی برای ۳۰۱ در ایران بر اساس گفته‌های یکه‌زارع همان TU5‌های ۱٫۶ لیتری یورو۴ (۵ اسب بخار ضعیف‌تر از پیشرانه یورو۶) تولید ایران‌خودرو است که روی رانا‌، ۲۰۶ و‌… نیز نصب می‌شود و گیربکس دستی نیز مشابه این محصولات خواهد بود‌.
شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از مذاکرات اولیه پژو فرانسه و ایران‌خودرو‌، مرکز تحقیقات ایران‌خودرو مشغول مطالعات برای تعیین پارامتر‌های فنی ۳۰۱ است و هنوز تصمیم قطعی برای این موضوع اعلام نشده است‌.
تا اینجای کار به قول گزارشگر فوتبال‌، جواد خیابانی قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر را با مداد برای ۳۰۱ یادداشت می‌کنیم و گیربکس ۵ سرعته دستی را در صدر حدسیات به نخستین سری تولیدی از این محصول می‌افزاییم.
منبع : پژو 405 
  • ۹۵/۰۸/۰۴
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی