در این مقاله به چند مورد از ویژگی های منفی خودروی پراید اشاره می کنیم تا دریابیم که تاریخ انقضای این خودرو دیگر به سر آمده است .
- نبود ایمنی در این خودرو :
این خودرو به اندازه ای نا ایمن می باشد که نمیتوان گفت ایمنی پایین! بلکه باید گفت نداشتن ایمنی!
با پروژه ایکس ۱۰۰ که به گفته خود سایپا این خودرو قوی تر شده است اما کماکان ما شاهد وضعیت اسف بار تصادفات جاده ای هستیم حتی می شود گفت که پراید های قدیمی نسبت به این پراید های جدید بهتر بودند .
شاید بتوان پراید را نوعی کشنده جادهای دانست که حتی با ایربگ هم به کشتار خود ادامه میدهد و دولت باید همزمان با ایمن کردن جادهها، نسل این خودروی کشنده را از زمین برچیند!
۲٫مشکلات موتور
موتور پراید، چه کاربراتوری و چه انژکتوری همیشه برای دارندگانش دردسرساز بوده است. همواره بسیاری از افرادی که بنده با آنها در ارتباط هستم از نقص در موتور هنگام مصرف CNG گلهدارند. همچنین بعد از مدتی هم مصرف سوخت بالا میرود و بهاصطلاح استهلاک موتور بهشدت بالا رفته و باعث میشود تا از خرید این خودرو به دلیل مصرف پایین بنزین دلسرد شوید. مشکلات دیگر هم فراوان است و در این مقاله نمیگنجد اما تنها تعدادی از آنها را بهصورت تیتروار اشاره میکنم: ریپ زدن موتور انژکتوری، خاموش کردنهای ناگهانی، استارت نخوردن، خفه کردن و … . جالب اینجاست که تمامی این مشکلات دقیقا بعد از تحویل گرفتن پراید از نمایندگی به وجود آمده است و در این خصوص نمایندگی با گرفتن مبلغی خودرو را تعمیر میکند! این در حالی است که باید شرکت خودروساز خودرویی که به خریدار تحویل میدهد از همه لحاظ سالم باشد و در صورت وجود مشکل بدون دریافت هزینه و حتی پرداخت مبلغی بهعنوان غرامت به خریدار خودروی وی را تعمیر و یا جایگزین نماید.
۳٫کیفیت پایین ادوات و داشبورد
دیگر لازم نیست که توضیحی دراینباره بدهم. فقط کافی است تا یکبار به داشبورد پرایدهای جدید دست بزنید تا بفهمید که چقدر از پلاستیک خشک و بیکیفیت استفاده شده است. یکی از دوستانم در رابطه با داشبورد پراید میگوید” اگه سایپا داشبورد را با پلاستیک یکبار مصرف میساخت، بهتر از این میشد!”. متاسفانه وی نیز از کسانی است که این خودرو را خریداری کرده و همواره از همهچیز آن گله دارد. اما استفاده پلاستیکهای بسیار و حتی بیخود و بیجهت در جایجای کابین و نیز استفاده از پلاستیکهایی که بههیچعنوان با تریم بهکار رفته در کابین تطابق ندارد، از دیگر مشکلات پراید است.
۴٫مدلها و تیپهای زیاد و قیمت بالا
در همه جای دنیا معمولا تیپهای مختلف چیزهای زیادی دارند، اما در ایران یک تیپ بالاتر ممکن است چیز خاصی نداشته باشد. در حقیقت فرقی ندارد که کدام مدل را انتخاب میکنید، همه مدلها یکی هستند و فرق چندانی با هم ندارند. ازلحاظ قیمتی هم که این خودرو بههیچعنوان توجیهی ندارد و قیمت ۲۰ میلیونی یک فاجعه برای صنعت خودروسازی ماست. خودرویی که تنها آپشناش استفاده از قالپاقها در طرحهای مختلف است! و سایپاادعا میکند که هنوز جا دارد تا قیمتش بالاتر برود.
۵٫ کیفیت ساخت پایین کابین
کابین پراید بیشازحد نامناسب است. از لرزش بگیرید تا نفوذ صدا در کابین و ورود هوا، همه از موضوعاتی است که میتوان از کابین پراید انتظار داشت. کیفیت متریال بهکاررفته در کابین بسیار پایین بوده و همین موضوع باعث میشود تا در جایجای کابین از روکش استفاده کنید.
منبع : پراید
- ۹۵/۰۸/۰۲