کمپانی کرمان موتور با حضور داشتن در نمایشگاه های خودرو آن هم به صورت دایم و گسترده توانسته است موقعیت های خوبی را برای مردم جهت آشنایی با اتوموبیل ها فراهم سازد .
مدیر بازاریابی کمپانی کرمان موتور آقای مصطفی جعفری گفت :
یک نمایشگاه مناسب برای همه شرکت های اتوموبیلی نمایشگاه خودرو مشهد می باشد که سابقه زیادی هم دارد
جعرفی در باره خودروی جدید این کمپانی یا همان لیفان ۸۲۰ بیان داشت :
از تاریخ ۲۱ ام تا ۲۴ ام مهر ماه در نمایشگاه خودرو تبریز از لیفان ۸۲۰ رونمایی به عمل خواهد آمد و بعد از این مراسم فروش رسمی ۸۲۰ آغاز خواهد شد.”
وی همچنین در ادامه افزود:”خط تولیدلیفان ۸۲۰هماکنون در کرمان موتور راهاندازی شده و این خودرو بهصورت آزمایشی نیز تولید شده است و تاکنون بازخوردهای خوبی از تیم مهندسی در موردلیفان ۸۲۰گرفتهایم و این خودرو بهزودی وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.”
جعفری در پاسخ به این سوال که۸۲۰برای رقابت با چه خودروهایی وارد بازار میشود گفت:”این خودرو رقیب خودروهای دستدوم ژاپنی و کرهای در بازار خواهد بود و اگر بخواهیم خودروهای چینی را با آن مقایسه کنیم از نظر کلاس،۸۲۰فراتر از آنها قرار میگیرد اما اگر بخواهیم نگاه قیمتی به آن داشته باشیم با هموطنان چینیاش همرده خواهد بود.”
وی همچنین در زمینه سرنوشت عرضهلیفان ۷۲۰به بازار گفت:”برای این خودرو نیز برنامه داریم و تجهیزات مونتاژ آن در خط تولید نصب شده است و پس از عرضه۸۲۰برنامه مونتاژ و عرضه این مدل را نیز در برنامه خواهیم داشت و۷۲۰بهعنوان محصولی جدید روانه بازار میشود و قرار نیست جایگزین مدل ۶۲۰ شود.”
بهرهگیری از محصولات دو برند لیفان و جک موجب شده تا در برخی کلاسها مشتریان شاهد رقابت محصولات کرمان موتور باشند. مدیر بازاریابی کرمان موتور در این زمینه معتقد است که مشتریان محصولات جک و لیفان تفاوتهای زیادی دارند و حتی اگر از این برندها دو خودرو با یکدیگر شباهت قیمتی داشته باشند نوع مشتریانشان متفاوت خواهد بود. جعفری همچنین در ادامه به این نکته اشاره کرد که با توجه به اینکه ما در کرمان موتور یک شرکت مولتی برند هستیم تلاش کردهایم سبد محصولاتمان را بهخوبی مدیریت کنیم.
جعفری همچنین پس از اعلام برنامه محصولات جدید لیفان در ایران از مدلS3شرکت جک بهعنوان خودرویی جدید در برنامههای آینده شرکت کرمان موتور یاد کرد و گفت:”امسال برای ما بیشتر سال لیفان است.” وی همچنین استقبال از فروش شاسی بلند جک S5 را بینظیر اعلام کرد و افزود:”S5 هماکنون پرفروشترین محصول ما است و فروش این خودرو فراتر از انتظار بوده است.”
شرکت کرمان موتور جزو معدود خودروسازانی بود که در شرایط رکود ماههای قبل هیچگاه شرایط ویژه با تخفیف یا اقساط بدون بهره ارائه نکرد. همین موضوع باعث شد تا علت را از مدیر بازاریابی این شرکت جویا شویم و جعفری نیز در پاسخ به این نکته اشاره کرد که در بازاری که نرخ تورم مشخص است اگر شرکتی خودرو را بهصورت اقساط بدون بهره به فروش برساند در حقیقت روی قیمت خودرو تخفیف داده است. ما در شرایطی که برای محصولاتمان تقاضا وجود دارد نیازی به ارائه چنین شرایطی نداریم و علاوه بر آن قیمتها را بهگونهای اعلام کردهایم که جایی برای کاهش یا تخفیف در آنها وجود ندارد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، جعفری همچنین در توضیح دلیل عدم انتشار شرایط پیشفروش گفت:”به دلیل آنکه ما یک شرکت تولید محور هستیم و تیراژ انبوه داریم به سراغ پیشفروش نمیرویم و همواره بر اساس تقاضا و فروش نقدی خودرو را به مشتریان ارائه میکنیم و این مساله نیازمند سرمایهگذاری زیادی از سوی کرمان موتور در بدو ورود یک محصول است تا خط تولید همواره در حرکت باشد.”
جعفری همچنین در پایان ایجاد اشتغال در منطقه تجاری ارگ بم و دستیابی به حداکثر ظرفیت تولید را بهعنوان اصلیترین برنامههای کرمان موتور اعلام کرد.
منبع : کرمان خودرو
- ۹۵/۰۸/۰۱