دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

مواردی که در زیر آورده شده است از جمله امکانات و تجهیزات خودروی پژو پارس سال می باشد :

  1. داشتن تهویه مطبوع اتوماتیک

۲٫ مجهز بودن به دو عدد دریچه هوا برای سرنشینان پشت

۳٫ داشتن قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان

۴٫ مجهز بودن به دو عدد ایربک برای راننده و سرنشین

۵٫ قابلیت تنظیم نمودن برقی آینه ها

۶٫ قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده

در این خصوص باید این نکته را یادآور شد که آپشن تنظیم ارتفاع صندلی راننده اصلا کیفیت مناسبی ندارد و صاحب آن تجربه شکستن این قطعه را دارد و گذشته از این مورد چیزی که در این خصوص مهم تر می باشد این است که حتی در نمایندگی ها هم وجود قطعه جایگزین برای این آپشن وجود ندارد و باید گفت که پس از شکستن این قطعه آپشن مزکور از کار خواهد افتاد

 

شاید عجیب باشد اما در مورد پاک شدن کُد ریموت دزدگیر نیز کاری از دست نمایندگی بر نیامده و حالا مالک ناچار است که بدون استفاده از قفل مرکزی با کلید درب خودرو را باز و بسته کند.

 

مشخصات فنی پارس سال

پارس سال از موتور قدیمی ۱٫۸ لیتری با حجم دقیق ۱۷۶۱دقیق و  ۸ سوپاپه بهره میبرد که توان ۱۰۰ اسب را در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه  و گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور دقیقه را تولید می کند.

 

مصرف سوخت بالای موتور XU7 پژو همیشه از معضلات مالکین است، مصرف سوخت حدود ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر شهری و ۷ لیتر در صد کیلومتر برون شهری، با متوسط مصرف ترکیبی ۹٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر درجهG  را در پایین ترین رده ی محدوده  مصرف  سوختی را برای پژو پارس به ارمغان آورده است.

 

تجربه رانندگی با پارس سال

تعلیق پارس  برای محور جلو از سیستم مک فرسون و برای محور عقب از گونه محور پیچشی است که تفاوتی با سایر خودروهای ساخته شده براساس پلت فرم پژو ۴۰۵ ندارد . نرمی خودرو در مقایسه با سایر محصولات وطنی و چینی، قابل قبول و خوب است و تعلیق عملکرد مناسبی را از خود نشان می دهد.

لاستیکهای خودرو مورد تست با نمونه های عریض تر (با سایز ۲۰۵) تعویض شده اند و از این رو شاهد بهبود هندلینگ و کاهش مسافت ترمز گیری هستیم.

ترمز های در محور جلو دیسکی و در محورعقب کاسه ای است و سیستم abs را داراست  و در حالت نرمال عملکرد مطلوبی را از خود نشان می دهد اما همیشه نمی توان به آن اطمینان کرد.

در واقع مالک خودرو رضایت چندانی از ترمز ها ندارد و از خالی کردن پدال و یا قفل شدن ناگهانی ترمزها گلایه مند است، اما در مقابل هندلینگ خودرو و نرمی فرمان هم به لطف سیستم هیدرولیک قابل قبول است.

 

در طی ۳۴ هزار کیلومتری که این خودرو در اختیار مالک فعلی است، ۳ بار تعویض سنسور اکسیژن اتفاق افتاده وعجیب آنکه، نمونه های داخلی با کیفیت تر، گران قیمت تر و در کمال تعجب، فاقد گارانتی هستند، اما در مقابل نمونه های چینی تحت گارانتی شرکت قرار دارند و به راحتی در بازار یافت می شوند.

یکی از معضلات دیگر مالک این پژو پارس، روغن کم کردن بیش از حد  موتور است، با اینکه نمایندگی شهر مشهد این وضع را طبیعی میداند ولی با تعویض واشر قالپاق موتور می توان این مورد را  بهبود بخشید.

 

با کم شدن روغن موتور به وضوح میتوان تاثیر آن در عملکرد موتور را شاهد بود، تغییر صدای موتور و کم شدن شتاب خودرواز جمله این مشکلات است. از سوی دیگر کیفیت روغن های مورد استفاده درنمایندگی، رضایت بخش نیست.

همچنین گارانتی و کارت طلایی خودرو عملا کارایی خاصی ندارد، به طوری که در این خودرو چراغ خطر باز بودن درها از ابتدا روشن است و نمایندگی درست کردن آن را شامل گارانتی نمی داند.

 منبع : پژو پارس

  • ۹۵/۰۸/۰۱
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی