دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

بنا بر گزارش ارایه شده توسط اقتصاد آنلاین و به نقل از ایسنا :

در روز قبل یک خبری در فضای اینترنت منتشر شد مبنی بر آنکه شرکت ایران خودرودو محصول خود را گران کرده است. خبر منتشر شده حاکی از آن بود که اتوموبیل هایپژو 206 تیپ 5 و همچنین خودروی سمند ال ایکس به مبلغی در حدود 300.000 تومان بالا رفته است آن هم خیلی بی سر و صدا !

این موضوع دستمایه برخی انتقادات در فضای مجازی قرار گرفت با این حال پس از آنایران خودرو با صدور اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب کرد. طبق اعلام این شرکت قیمت درج شده در جدول قیمت محصولات ایران خودرو برای دو محصول پژو ٢٠٦ و سمند براساس مجوز شورای رقابت در خرداد ماه تعیین و در سایت فروش این شرکت درج شده است اما این افزایش قیمت تاکنون اعمال نشده و این دو محصول همچنان با قیمت‌های قبلی عرضه خواهند شد.

براساس این اطلاعیه برخلاف اخبار منتشر شده در فضای مجازی قیمت دو محصول ایران خودرو افزایشی نخواهد داشت. در این شرایط بررسی‌های میدانی از بازار آزاد خودرو در روز جاری (شنبه) نیز حاکی از آن است که قیمت دو خودروی سمند و پژو ۲۰۶ در بازار تغییری نسبت به قیمت این محصولات در هفته گذشته نداشته است.

این وضعیت در حالی است که حدود یک ماه پیش گروه خودروسازی سایپا قیمت چند محصول خود از جمله تیبا و پراید را گران کرد.

 

سمند به معنای اسب سفید یکی از اتومبیل‌های ساخت ایران خودرو است. این اتومبیل در سال ۱۳۸۱ توسط گروه صنعتی ایران خودرو و با همکاری آلمان و انگلستان ساخته شد. این خودرو به کشورهای روسیه، چین، ترکیه، آذربایجان و چند کشور عربی و مناطقی در آفریقا و آمریکای مرکزی شامل بولیوی و ونزوئلا و عراق صادر شده است.

سمند هم اکنون در مدلهای سمند معمولی، سمند EL، سمند SE، سمند ال‌ایکس با ۳ موتور EF7 بنزینی یا پایه گاز سوز و TU5 اتوماتیک یا دنده‌ای و XU7JPL3، سمند سورن، سورن ELX، سمند سریر با موتور XU7JPL4 و سمند سفارشی LX موجود است. همچنین مدل‌های دیگری برای خانواده سمند طراحی شده‌اند ولی در حد یک طرح باقی‌ماندند. همچنین مدلی ارتقاء یافته با اسم دنا در سال ۱۳۹۳ به فروش گذاشته شده است.

طراحی موتور، بدنه و شاسی این خودرو توسط شرکتهای انگلیسی و فرانسوی انجام شده و قالبهای اصلی آن ژاپنی می‌باشدو جیگ و فیکسچرهای آن وهمچنین طراحی خط تولیدش کار شرکت کره‌ای ووشین می‌باشد.

سمند که خودروی ملی نیز نامیده می‌شود بر اساس پلتفورم پژو ۴۰۵ ساخته شده‌است. طراحی بدنه خودرو در شرکت فرست اتوموتیو که یک شرکت طراحی انگلیسی است صورت گرفته‌است، این طرح توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییرات جزیی در آن صورت گرفت. موتور این خودرو نیز ساخت پژو است که البته موتور ۱۷۰۰cc دوگانه سوز نیز برای آن توسط ایران خودرو با همکاری آلمان با نام EF7 ساخته شده‌است. قالب‌های اصلی بدنه خودرو (قطعات بیرونی یا به اصطلاح قالب‌سازان آتر) ساخت شرکت میازو ژاپن می‌باشد. این خودرو در سال ۱۳۸۵ به روسیه صادر شد. همچنین این خودرو با نام سنتا اورو (به معنی اسب تندرو) در کشور ونزوئلا به فروش می‌رسد…

منبع : سمند 

  • ۹۵/۰۷/۲۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی