دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

تاریخچه سایپا

آرمی که شرکت سایپا تا پیش از سال 1364 استفاده می کرد آرم رنو و سیتروئن بود .

پس از آن که سیاست های تولیدی شرکت دچار تغییر گردید و همچنین بعد از آنکه شرکت سایپا شروع به ایجاد تنوع در محصولات خود نمود و نهایتا پس از آنکه شرکت در سال 63 یک سری برنامه ها را برای سال های آتی خود در نظر گرفت دیگر زمان آن رسیده بود که این کمپانی برای خودش یک نام مستقل داشته باشد .

نشان سایپا با الهام از کاشی کاری های سنتی برجی در دوره ایلخانی که دارای توازن هندسی مثال ­زدنی در طراحی و اجراست، خلق شده است. از ویژگی­های نشان سایپا می­توان به توازن ابعادی در طراحی زوایای 120 درجه و یال­های همسان و قابلیت حجم ­پذیری آن اشاره کرد. در نگاه اول نشان سایپا به شکل چرخ دنده خودنمایی می­کند که نماد اصلی صنعت و تولید است و با دقت بیشتر تحرک و چرخش حول محور مرکزی با توجه به تقارن ابعادی آن در ذهن تداعی می­شود. گستردگی و جهانی­شدن از جهت­گیری یال­ها به اطراف قابل برداشت است و قرار گرفتن یکی از یال­ها به سمت بالا نشانگر رویکرد نهایی سازمان در همسو کردن استعدادها در جهت تعالی سازمانی است.از سوی دیگر جهت­گیری یال­های محیطی به سمت داخل، نشانگر ورودی­های سازمان است. این ورودی­های سه­ گانه، منابع انسانی، مالی و مواد اولیه هستند که منجر به سه خروجی محصول، سود و خدمات می­شود. این خروجی­ها در قالب یال­های مرکزی و جهت­گیری آنها به سمت بیرون جلوه گر است. این نشان توسط زنده یاد استاد مرتضی ممیز و با الگو برداری از گنبد سرخ از بناهای تاریخی شهرستان مراغه گرفته شده طراحی شده است.

 

گروه خودروسازی سایپا فلسفه و نگرش خود را بر پنج اصل رشد متوازن و مستمر، ایجاد ارزش پایدار برای ذینفعان، رهبری هزینه رقابتی، دستیابی به برند برتر ایرانی و کمینه سازی ریسک در سرمایه گذاری، بنا نموده است. این فلسفه در قالب برنامه راهبر تشریح و اجرا می گردد :

رشد متوازن و مستمر

گروه سایپا از طریق برنامه ریزی جامع و کامل و حذف موانع موجود توسعه ، در جهت رشد متوازن و مستمر خود گام بر می دارد. این گروه رشد متوازن را در دو حوزه زیر مورد توجه قرار داده است:

  • توسعه کسب و کار
  • منابع انسانی
ارزش پایدار برای ذینفعان

گروه خودروسازی سایپا با هدف ایجاد تاثیرات مثبت اقتصادی, اجتماعی و زیست محیطی فعالیت های زنجیره ارزش خود را به صورت اثربخش مدیریت می کند تا از آن طریق ارزش پایدار برای ذینفعان خود ایجاد نماید. در همین خصوص توجه به موارد زیر ضروری است:

  • ایجاد ارزش پایدار در زنجیرة صنعت خودرو
  • ایجاد و توسعه فرصت برای مشتریان
  • ایجاد منافع پایدار برای سهامداران
  • ایجاد منافع پایدار برای کارکنان
  • منبع : سایپا 
  • ۹۵/۰۷/۲۵
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی