دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰
گروه خودرو :
اگر فردی به دنبال یک اتوموبیل در حدود رنج قیمتی ۲۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۲۷٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان باشد می تواند به خودروهای زانتیا و یا پژو پارس ای ال ایکس نظری اندازد .
این دو اتوموبیل که در کشور ساخته می شوند یکی تحت لیسانس پژو می باشد و دیگری تحت لیسانس سیتروین می باشد و اگر از حیث فنی این دو را بررسی نماییم در میابیم که با همدیگر متفاوت می باشند
خودروی زانتیا دارای موتور ۲۰۰۰ سی سی می باشد که توان تولید ۱۳۵ اسب بخار را دارد ولی پژو پارس ای ال ایکس دارای موتور ۱۸۰۰ سی سی می باشد و توان تولید ۱۱۰ اسب بخار را دارد .
 از سوی دیگر شما با پژو پارس در ۱۱ ثانیه به شتاب صفر تا صد خواهد رسید در حالی که زانتیا برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۱۲ ثانیه زمان است.
همچنین شما با پژو پارس ELX می‌توانید سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کنید، اما زانتیا به شما این فرصت را می‌دهد تا سقف ۲۲۰ کیلومتر در ساعت گاز بدهید. اما میزان مصرف سوخت این دو خودرو نیز متفاوت است، به طوری که زانتیا در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۹ لیتر بنزین می‌سوزاند، اما پارس ELX مصرفی معادل ۲/۸ لیتر در صد کیلومتر دارد. اما از لحاظ تجهیزات ایمنی زانتیا در شرایط بهتری نسبت به ELX قرار دارد، به طوری که ELX تنها از سیستم ترمز ABS بهره می‌‌برد اما زانتیا علاوه بر سیستم ترمز ABS به کیسه هوا (ایربک) نیز مجهز است.
اما از لحاظ قیمت در حال حاضر پژو پارس ELX با قیمت ۲۴میلیون تومان و زانتیا نیز با قیمتی در حدود ۲۷میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.
مشخصات پژو پارس :
پژو پارس – نخستین خودرو لوکس در بازار ایران – در سال ۱۳۷۹ در شرکت ایران خودرو متولد شد. این خودرو که حاصل تلاش متخصصان مرکز طراحی محصولات جدید ایران خودرو است، از امکانات و تجهیزات رفاهی قابل توجهی سود می برد، به گونه ای که پس از گذشت چند سال از نخستین عرضه آن به بازار و وجود رقبای مدعی، این خودرو هنوز جزءمحبوب ترین خودروهای سواری لوکس در کشور به شمار می رود.
پارس علاوه بر بهره مندی از امکانات فراوان، از کیفیت بالایی – چه در بخش قطعات و چه در بخش ساخت و مونتاژ – برخوردار است. این موارد همراه با قیمت رقابتی آن، پارس را به مقرون به صرفه ترین و پرفروش ترین خودرو لوکس ایران مبدل ساخته است.
پارس به موتور ۸/۱ لیتری با قدرت ۹۷ اسب بخار مجهز است که در عین آلایندگی کم و مصرف سوخت پایین، به راحتی می تواند این خودرو را به سرعت های بالا رسانده و در هنگام سبقت، شتاب گیری قابل توجهی را برای این خودرو فراهم کند.
تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی (Injection) ، فرمان تقویت شده ، آینه های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک کنندگی مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسایش بیشتر برای راننده و سرنشینان با استانداردهای کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت دارد.
منبع : پژو پارس
  • ۹۵/۰۷/۲۴
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی