دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

سوناتا در سگمنت سدان های متوسط حدود ۵ سالی می باشد که استانداردهای تازه ای را در حیطه مصرف بنزین و جادار بودن اتوموبیل و استایل خودرو مشخص نموده است .

حالا مدل ۲۰۱۵ سوناتا هم این موارد مثبت بیان شده را در خود رعایت کرده است و علاوه بر آن ارزش های بیشتری را در برابر مبلغ پرداختی افزوده است .

سوناتا ۲۰۱۵ مخصوص خانواده های ۵ نفره می باشد این خودرو را با کد اختصاصی LF  می شناسند .

هیوندا در سال ۲۰۱۵ طول، عرض، ارتفاع و ویل بیس (فاصله محور جلو و عقب) سوناتا را افزایش داده است. طول کلی ۱٫۳ اینچ بیشتر شده، ویل بیس ۰٫۴ اینچ افزایش یافته و عرض آن ۱٫۲ اینچ بیشتر شده است. با اینکه سوناتا بزرگترین ویل بیس در این سگمنت را ندارد نسبت به رقبای عمده خود فضای سرنشین بیشتری ارائه می دهد

 

طراحی بیرونی سوناتای ۲۰۱۵ نسبت به قبل با وقار تر شده و طرح آن برگرفته از جنسیس سدان است که بیشتر روی جنبه لوکس بودن تمرکز دارد. داخل سوناتا مانند جنسیس شده است و کیفیت مواد بهبود یافته و لیست آپشنهایی که در آن به کار رفته از نوعی است که بیشتر در خودروهای لوکس دیده می شود. پنج سطح متفاوت تریم برای آن در نظر گرفته شده که شامل SE، Sport، Limited، Eco، و مدل تست شده در این مقاله Sport 2.0T است. سه موتور مختلف ۴ سیلندر در دسترس هستند و تمام مدل ها (تریم ها) دیفرانسیل جلو هستند. تا سال ۲۰۱۵ یک مدل هیبرید با طراحی مجدد نیز اضافه خواهد شد ولی تا زمان عرضه مدل هیبرید ۲۰۱۴ در کنار مدلهای جدید فروخته می شود.

موتور و گیربکس:

مدل Sport 2.0T قوی ترین انتخاب در بین مدلهای ۲۰۱۵ است که ۲۴۵ اسب قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به منظور رقابت با رقبای ۶ سیلندر تنفس طبیعی مانند تویوتا کمری و هوندا آکورد طراحی شده است.

 

مدل پایه با حجم ۲٫۴ لیتر (تنفس طبیعی) ۱۸۵ اسب قدرت دارد که نسبت به سال پیش ۵ اسب کمتر شده است. هر دو موتور ۲٫۰ و ۲٫۴ مجهز به گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی هستند. در مدل ۲٫۰ توربو امکان تعویض دنده ها از طریق شیفترهای فرمان نیز وجود دارد که برای خودرویی در این سگمنت هم خوشایند و هم غیر عادی است.

 

 

موتور سوم در برنامه تولیدات سوناتا یک موتور جدید محسوب می شود. موتور مذکور از نوع ۱٫۶ لیتر توربوشارژ ۴ سیلندر با ۱۷۷ اسب قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور است. گشتاور این موتور به طور قابل ملاحظه ای از نمونه ۲٫۴ لیتر تنفس طبیعی بیشتر است. برای دستیابی به کمترین مصرف سوخت این موتور ۱٫۶ که فقط در تریم Eco نصب می شود مجهز به گیربکس ۷ دنده دابل کلاچ اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی است.

منبع : سوناتا هیوندا 

  • ۹۵/۰۷/۲۲
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی