دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

در هر کشوری آن خودرویی که قیمت ارزان دارد و همچنین مصرف سوخت پایینی هم دارد غالبا خیلی پر طرفدار میشود .

به همین دلیل هم می باشد که کارخانه دارهای خودروسازی همیشه سعی بر آن دارند تا خودروهای ارزان قیمت خود را با کمی تغییرات به بازارها وارد کنند و یا اگر خودرویی جدید به بازارها وارد می کنند در همان رنج قیمتی باشد .

در ایران هم همین برنامه پیاده شده است و بیشتر خریدوفروش هایی که در بازار اتوموبیل صورت می گیرد در رابطه با خودروهای زیر 30 میلیون تومان می باشد

اما متاسفانه باتوجه به عدم تنوع محصولات در این رده داغ و پر فروش بازار، انحصارا این بخش از بازار به چند خودروی داخلی و چینی اختصاص یافته است.

 

یکی از پرفروش ‌ترین محصولات زیر 30 میلیون تومان در بازار، پراید بوده که باتوجه به حرف و حدیث ‌هایی که پیرامون نا ایمن بودن این خودرو در محافل خودرویی زده می‌شود، فروش خوبی داشته و دارد.

خودروی دیگری که توانست آمار فروش خوبی را برای کمپانی تولید کننده‌‌ اش بدست آورد، تیباست. خودرویی که از سال 88 تاکنون عنوان دومین خودروی ملی را یدک می‌ کشد.

تیبا توانست در همان ابتدا با وجود هجمه انتقاداتی که بر آن وارد بود، جایگاه نسبتا پایداری برای خود در میان مردم کسب کند و به آمار فروش خوبی دست یابد.

 

شرکت سایپا برای عرضه تیبا عنوان زیبای ایرانی را به این خودرو اختصاص داد که در وهله اول مخاطب را به فکر وا می‌داشت، زیرا در اولین برخورد با تیبا، چیزی به عنوان زیبایی چشمان شما را خیره به خود نمی ‌کند.

طراحی خارجی این خودرو با وجود خطوط و منحنی ‌های فراوان از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار نیست. طراحی این اتومبیل توسط گروه ایتالیایی بنام (IET) به‌ همراه گروه آنجلینی دیزاین و طراح معروف آن (هارادا) با همکاری مهندسین ایرانی تیم طراحی سایپاصورت گرفته.

به همین خاطر بازهم نمی ‌توان به لغت ‌”ایرانی” که در شعار تبلیغاتی بکار رفته اعتماد کرد، زیرا آنطور که از شواهد بر می آید، تیبا ماحصل همکاری چند تیم خارجی و مهندسین ایرانی است.

 

پس از این‌ که این خودروی نه چندان زیبا توانست در بازار اسم و رسمی برای خود کسب کند، سایپا اقدام به عرضه نسخه ها‌چ ‌بک این خودرو یا همان “تیبا 2”  کرد که با وجود رقیبانی همچون ام ‌وی ‌ام 110، پراید 111 و البته پژو 206 ( با کمی ارفاق) توانست خود را در دل برخی مشتریان فراری از پراید، جای کند.

تیبا SX در حال حاضر با قیمت 24 میلیون و 856 هزار تومان و تیبا 2 با قیمت 27 میلیون و 346 هزار تومان توسط سایپا به دست مشتریان می‌ رسد.

اما کار به اینجا ختم نمی ‌شود، گروه خودروسازی سایپا در راستای رویکرد توسعه محصول و ارائه محصول جدید به سبد محصولات خود، به تازگی نسل جدیدی از خودروی تیبا صندوق ‌دار را با نام ساینا معرفی و عرضه کرده است.

منبع : تیبا 

  • ۹۵/۰۷/۱۹
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی