دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

مهم ترین وجه تمایز میان سراتو کره ای با سراتو سایپا امکانات خودروها می باشد

اتوموبیل سراتو محصول شرکت سایپا در مبحث امکانات با سراتو وارداتی خیلی فرق می کند. در واقع بسیاری از امکاناتی که سراتوی وارداتی داشته است در نسخه سایپا به کلی حذف گردیده است .

دلیل اینکه امکانات را در اتوموبیل سراتوی سایپا حذف کرده اند بعضی ها ارزان تر درآمدن این خودرو میدانند و بعضی ها هم ساده نمودن فرایند مونتاژ اعلام می دارند

سراتوی وارداتی در نسخه‌های مختلفی که به ایران آمد، سطوح مختلفی از امکانات را به معرض دید ما گذاشت که خود کمپانی کیا آن‌ها را لحاظ کرده است.

در سراتو، سایپا خبری از سان‌روف نیست. صندلی‌ها هم به ساده‌ترین شکل، با روکش پارچه‌ای در سایپا آذین تولید می‌شوند. روی صندلی‌ها گرمکن نصب نشده است که در مدل وارداتی، اکثرا وجود دارد.

سنسور نور و باران هم طبیعی است که سایپا از آن در نسخه دنده‌ای صرف‌نظر کرده باشد. ولی در مدل اتوماتیک سنسور نور نیز وجود دارد.

همچنین آینه تنها برقی بوده و سیستم تاشو برقی از روی آن حذف شده است.

در نسخه دنده‌ای سیستم تهویه به صورت دستی قرار دارد و در مدل اتوماتیک، به صورت تهویه خودکار نصب شده است.

در سراتو سایپا تنها دو کیسه هوا وجود دارد. در صورتی که در نسخه وارداتی، مدل‌هایی با ایربگ جانبی جلو و پرده‌ای کامل هم وجود دارد.

روشن کردن خودرو با سوییچ انجام می‌شود و مدل استارتردار از جانب سایپا تولید نمی‌شود.

سیستم پخش هم قابلیت اتصال USB،AUX و IPOD را دارد و با ۶ بلندگو کیفیت صدای خوبی را در اتاق به سرنشینان تحویل می‌دهد.

در برخی نسخه‌های سراتو، مانیتور با پخش DVD و دوربین عقب وجود دارد که شرکت سایپا به صورت آپشن، نسخه غیرفابریک مانیتور را تحت گارانتی خود برای مشتریان نصب می‌کند.

یکی از امکاناتی که در سراتو حذف شده است و واقعا جای سوال دارد، سنسور پارک دنده عقب است. این سنسورها را هم سایپا در مدل غیرفابریک برای مشتریان نصب می‌کند.

پشت آمپر تولیدی‌های سایپا با نورپردازی یخی عرضه می‌شوند. ولی نسخه‌های وارداتی در دور قاب صفحه آمپر، نور قرمز را به شکل هاله پخش می‌کند که زیبایی و جذابیت خوبی را به ماشین می‌دهد.

قاب کرومی سر اگزوز هم در مدل سایپایی حذف شده است. البته در تمام مدل‌های وارداتی هم این تزیین وجود ندارد و بیشتر در مدل ۲۰۰۰ سی‌سی وارداتی، می‌توانید دنبال سر اگزوز کرومی بگردید.

دنده پشت فرمان هم جزو امکاناتی است که سراتو وارداتی نسبت به مونتاژ داخل بیشتر دارد. اگر به طور واقع‌بینانه بخواهیم در مورد دنده پشت فرمان سراتو نظر بدهیم، واقعا آپشنی است که جز ظاهر کاربرد خاصی ندارد و در سرعت تعویض دنده هیچ تاثیر مثبتی نمی‌گذارد.

فرمان ماشین هم هیدرولیکی در نظر گرفته شده است. روی فرمان کنترل تنظیمات ضبط وجود دارد و در نسخه اتوماتیک، کروزکنترل هم روی فرمان قرار دارد.

منبع : سراتو کیا 

  • ۹۵/۰۷/۱۹
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی