دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

بررسی امکانات  ایمنی و  تجهیزات رفاهی :

اگر بخواهیم اتوموبیل های پژو ۲۰۶ را با تیبا۲ از حیث ایمنی بودنشان مورد مقایسه قرار دهیم میبینیم که هر دو خودرو یک نمره مشترک را کسب خواهند نمود. چراکه هر دو خودرو دارای دوعدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو می باشند همچنین هر دو خودرو دارای ترمز ضد قفل می باشند و در این مورد هیچ تفاوتی باهم ندارند .

اما اگر بخواهیم از  لحاظ رفاهی این دو خودرو را باهم مقایسه نماییم درمیابیم که این بار پژو ۲۰۶ از اتوموبیل تیبا ۲ سبقت می گیرد

اما به این موضوع باید اشاره کرد که از زمانی که پروژه پژو ایرانی کلید خورده است و سیستم مدیریت داخلی (BSI) با کارکردی ایده آل و مهندسی شده جای خود را به نمونه (CCN) داده است، تمامی آپشن‌های ۲۰۶ دیگر قابل اجرا نیستند و دچار مشکلات شبکه‌ای نیز می‌شوند که این خود ضعفی بزرگ برای ۲۰۶ محسوب می‌شود.

 

همچنین در هر دو خودرو مجهز به سوییچ فعال و غیر فعال کردن کیسه هوای ایمنی سرنشین جلو هستند که در ۲۰۶ محل قرارگیری آن از موقعیت بهتر و قابل دسترس‌تر از تیبا است. اما در بعضی از موارد نیز تیبا از امکانات رفاهی بیشتری سود می‌برد، به طور مثال آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی بوده و یا شیشه‌های عقب نیز به صورت برقی بالا و پایین می‌شوند که در ۲۰۶ هر دو مورد بصورت دستی بوده که کمی دور از انتظار است.

 

در هر دو خودرو تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو نیز به صوت استاندارد قابل دسترس هستند. پارامتر دیگری که در تیبا بصورت استاندار در مدل‌های مجهز یافت می‌شود پشت سری‌های ردیف عقب هستند که در ۲۰۶ وجود ندارد.

 

پشت فرمان

ابتدا پشت فرمان تیبا نشسته و استارت می‌زنیم. پیشرانه با صدایی نرم و آرام روشن می‌شود. با قرار دادن دنده در موقعیت ۱ آهسته پا را از روی کلاچ برداشته و با همان آرامش اولیه ادامه مسیر می‌دهیم با افزایش دور و تعویض دنده‌ها پیشرانه بدون فشار و به راحتی هر چه تمام دور گرفته و پیش می‌رود.

 

تیبا در زیر کاپوت خود یک پیشرانه۴ سیلندر خطی دارد این پیشرانه با تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۶ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۵۵۰۰ از شتاب‌گیری اولیه مناسبی برخوردار است. اما نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین به حدی بوده که کاملا آزاردهنده است.

 

در سوی دیگر ۲۰۶ با پیشرانه ۴ سیلندر با کد (TU3) با حجم دقیق ۱۳۶۰ سی‌سی و توان تولیدی ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن‌متری از شتاب و کشش مناسبی در شهر برخودار است. اما این پیشرانه در مصارف جاده‌ای بخصوص جاده‌های کوهستانی که دارای شیب‌های تندی هستند کمی تنبل بوده و در سبقت‌گیرهای سریع راننده را دچار مشکل می‌کند.

 

درمقابل تیبا با اندکی پیشرانه قوی‌تر و چابک‌تر، سر حال‌تر از ۲۰۶ به نظر می‌آید و توان مانورپذیری بهتری از خود نشان می‌دهد. پس از اندکی رانندگی با تیبا در روز آزمون مساله‌ای که تعجب تمامی تیم آزمون را بر انگیخت تنظیم نبودن تمام زوایای چرخ‌ها در  محور جلو بود که باعث آشفتگی و عدم پایداری تیبا شده بود که این نقص از بدو تولید به همراه تیبا مورد آزمون ما بوده است. جای تعجب دارد که بدون هیچ‌گونه نظارت و کنترل نهایی این گونه خودرو‌ها مجوز خروج از خط تولید گرفته وبه دست مصرف کننده از همه جا بی‌خبر می‌رسند.

 

در مقایسه هر دو خودرو از لحاظ فنی هر دو رقیب در یک سطح قرار دادند، اما تیبا از موتوری نرم‌تر و پرتوان‌تر نسبت به ۲۰۶ بهره برده است. با این حال همچنان با مشکل مونتاژی و کیفیتی روبرو است. سواری تیبا به لطف سیستم تعلیق از نوع مک فرسون با میله تعادلی و  فنر لول در جلو و میله پیچشی در عقب و کمک آرامش خوبی در کابین برای سرنشینان ایجاد کرده و سواری نرم و بی صدایی در اختیار سرنشین  قرار می‌دهد. اما در مقابل آن ۲۰۶ که از سیستم تعلیقی مشابه در تیبا در آن استفاده شده به نرمی تیبا نبوده و تکان‌هایی خشک و کمی آزاردهنده را به همراه دارد.

منبع : پژو 206 

  • ۹۵/۰۷/۱۸
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی