دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

چرا پارس خودرو برلیانس را برگزید ؟

سایپا در کنار همهمه هایی که به خاطر فشارهای ناشی از تحریم وجود داشت علاوه بر اینکه قصد توسعه بخشیدن به خودروهای خودش را داشت آن هم بر پایه پلت فرم های ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ برای اینکه بازار های اتوموبیل های با رنج قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان را هم در دست بگیرد شروع به فعالیت نمود

با وجود آنکه تا به حالا حضور خیلی کمی در این عرصه ها داشته است این کمپانی برای گسترش فعالیت هایش در این زمینه ها تعداد شریک های تجاری اش از کشور چین را افزایش داد .

در میان این شرکا، نام شرکت برلیانس از چین وجود دارد که در حال حاضر خودروهای متنوعی را در بیش از ۱۰ مدل تولید می‌کند.

اما صرف‌نظر از سایر شرکای چینی و کره‌ای، گروه خودروسازی سایپا چرا قرارداد همکاری با شرکت برلیانس چین را امضاء کرده است؟ قبل از پاسخ دادن به این سئوال بد نیست بدانید که سایپا تولید دو محصول انتخابی از شرکت برلیانس چین را می‌خواهد به شرکت زیرمجموعه خود؛ پارس‌خودرو بسپارد.

شرکتی که به مونتاژ خودروهای لوکس و با کیفیت اما با تیراژ پایین شهره است.

این را یادآور شدیم تا در ادامه بگوییم شرکت برلیانس چین نیز وضعیتی مشابه شرکت پارس‌خودرو دارد یعنی خودروهای لوکس و با کیفیت از برندهای خارجی را در تیراژ پایین در خطوطش مونتاژ می‌کند.

شرکت برلیانس که مانند گروه خودروسازی سایپا که در حومه پایتخت قرار گرفته؛ در حومه شهر پکن، پایتخت چین قرار دارد و سال‌هاست که به عنوان شریک تجاری ب‌ام‌و و تویوتا به مونتاژ محصولات این کمپانی‌های معروف در چین می‌پردازد.

برلیانس که ۱۰۰درصد خصوصی است از سال‌ ۲۰۰۲ شروع به تولید انواع سواری برای بازار چین کرد و ظرفیت تولید خود را به حدود ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال رسانده است.

این شرکت چینی تا قبل از سال ۲۰۰۲ به مونتاژ انواع خودروهای سنگین مشغول بود. لازم به یادآوری است که در کشور چین تعرفه واردات خودروهای آماده (CBU) مدت‌هاست که به بالای ۱۰۰درصد رسیده است به طوری که فقط برای برندهای خفنی همچون لامبورگینی و پورشه صرف می‌کند که محصولاتشان را برای چینی‌های تازه به دوران رسیده به صورت آماده وارد بازار این کشور کنند

اما بسیاری از شرکت ‌های معتبر نظیر بنز، ب‌ام‌و و تویوتا به خاطر اینکه تعرفه واردات کمتری را به دولت چین بپردازند حاضر شده‌اند تا خودروهایشان را به صورت CKD در چین مونتاژ کنند.

شرکت برلیانس چین در حال حاضر تقریباً تمام خودروهای ب‌ام‌و مورد نیاز بازار این کشور را مونتاژ می‌کند و همچنین تا همین اواخر به مونتاژ خودروهای تویوتا مشغول بود. از آنجا که شرکت برلیانس یک کمپانی مونتاژکننده خودروهای لوکس است و با شرکت‌های معتبر خارجی کار می‌کند باید گفت انتخاب سایپا در مورد این شرکت درست بوده است.

شرکتی که ب‌ام‌و اجازه مونتاژ محصولاتش را به آن بدهد قطعاً می‌تواند شریک خوبی برای سایپا و پارس‌خودرو باشد. این خودروساز چینی که اکنون درگیر تولید برندهای بین‌المللی است خودروهای متنوعی را برای بازار چین تولید می‌کند.خودروی H320 هاچ‌بک در کلاس پژو ۲۰۶ و ام‌وی‌ام ۳۱۵ و خودروی H330 صندوقدار در کلاس پژو ۲۰۶ SD و تندر۹۰ قرار دارد که از این پس توسط پارس‌خودرو برای بازار ایران مونتاژ خواهد شد.

منبع : پارس خودرو 

  • ۹۵/۰۷/۱۷
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی