دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

بنابر آمار ارایه گشته توسط پدال نیوز :

بررسی طراحی :

۱۶ سال می باشد که از تولید نخستین پژو ۲۰۶ تا به حالا می گذرد و دیگر همه ما با این خودرو آشنا هستیم و اگر بخواهیم درباره طراحی این خودرو سخنی بگوییم بی تردید اتلاف وقتی بیش نداشته ایم اما اگر بخواهیم نگاهی گذارا به طراحی این خودرو بیاندازیم می گوییم که طراحی این خودرو نسبت به سال ۱۹۹۸ میلادی که طراحی این خودرو در آن سال صورت گرفت یک طراحی خوب می باشد و با گذشت این همه سال خیلی دیر کهنه شده است اما به هر حال امروزه دیگر طراحی پژو ۲۰۶ برایمان خسته کننده شده است در مقابل برلیانس‌ H220 با خط و خطوط طراحی‌اش به وضوح جوان‌تر بودنش را اعلام می‌کند؛ گرچه عامه‌پسندی و تناسب طراحی ۲۰۶ را ندارد اما در مجموع جذاب جلوه می‌کند. طراحی داشبورد برلیانس هم با وجود داشتن برخی نکات ضعف در بخش میانی و بی‌کیفیت جلوه کردن بعضی قطعات در مجموع با ماهیت کلی خودرو هماهنگ است و مقابل رقیب کهنه‌کارش آنچنان کم نمی‌آورد.
ابعاد و فضای داخلی
پژو ۲۰۶ به ترتیب دارای طول‌، عرض و ارتفاع ۳۸۲۲‌، ۱۶۵۲ و ۱۴۳۲ میلی‌متر است ضمن آنکه دارای فاصله بین دو محور ۲۴۴۵ میلی‌متر است‌. فضای کابین و صندوق بار ۲۰۶ به خصوص فضای پای سرنشینان عقب همیشه پاشنه‌ آشیل آن بوده است. با نگاهی به ابعاد H220 برای طول‌، عرض و ارتفاع به ترتیب به اعداد ۴۱۹۰‌، ۱۷۰۳ و ۱۴۸۲میلی‌متر به اضافه ‌فاصله بین دو محور ۲۵۷۰ میلی‌متر بر‌می‌خوریم که اندازه‌هایی بزرگ‌تر از ۲۰۶ را نشان می‌دهد و نوید فضای بهتر برای سرنشینان است. ضمن آنکه طراحی کلی داشبورد برلیانس که در مجموع تخت‌تر از ۲۰۶ است هم در بهتر شدن فضای سرنشینان جلو بی‌تأثیر نیست.

مشخصات فنی
پژو ۲۰۶ در نوع تیپ ۵ به موتور مشهور TU5 مجهز است. این موتور ۴سیلندر با حجم ۱٫۶ لیتر و داشتن ۱۶ سوپاپ قادر است حداکثر ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را با استفاده از یک گیربکس پنج‌سرعته‌ دستی به چرخ‌های جلو منتقل کند‌. این پیشرانه در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶٫۶ لیتر سوخت در سیکل ترکیبی مصرف می‌کند. در مقابل رقیب چینی به موتور ۴سیلندر سری BM15L با ۱٫۵ لیتر حجم و ۱۶ سوپاپ مجهز است که قادر است ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را با استفاده از یک گیربکس پنج‌سرعته‌ دستی به چرخ‌های جلو منتقل کند ضمن آنکه در هر ۱۰۰کیلومتر به ۶٫۴ لیتر سوخت در سیکل ترکیبی نیاز دارد‌.

امکانات رفاهی و ایمنی
۲۰۶ تیپ ۵ در ابتدای عرضه‌اش یعنی زمانی که هنوز درهای واردات خودرو به کشور بسته بود و از چینی‌های مونتاژی هم خبری نبود، یکی از مجهز‌ترین خودرو‌های بازار محسوب می‌شد و خیلی‌ها آن را با خودروهای گران‌تر مقایسه می‌کردند اما در حال حاضر امکانات رفاهی آن که در مدل فول شامل شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی‌، فرمان هیدرولیک‌، سیستم تهویه مطبوع خودکار‌، قفل مرکزی با ریموت‌، سنسور دنده عقب‌، بلوتوث‌، سیستم صوتی با ۴بلندگو و ۲توییتر‌، مه‌شکن جلو و عقب‌، LCD تیپ B با دما‌سنج و… می‌شود، آنچنان به چشم نمی‌آید ولی هنوز هم در مقابل رقبایش و با توجه به قیمتش کاملا قابل قبول محسوب می‌شود از لحاظ ایمنی هم تیپ ۵ در سطح خوبی قرار داشته و دارای ترمز‌های دیسکی در هر چهار چرخ (‌دیسک‌های جلو از نوع خنک‌شونده‌) به همراه سیستم‌های ABS و EBD و ۲ ایربگ است‌. H220 نیز در مدل دستی مجهز به شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی‌، سیستم تهویه مطبوع دستی‌، سیستم صوتی با ۴ بلند‌گو‌، مه‌شکن عقب‌، قفل مرکزی با ریموت‌، فرمان برقی‌، کامپیوتر سفری‌، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی و … است که در این بین فرمان برقی آن جالب توجه است اما نبود امکاناتی همچون مه‌شکن جلو و سنسور دنده عقب در این رده‌ قیمتی قابل تأمل است‌. در بخش ایمنی هم برلیانس H220 را به ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در جلو و کاسه‌ای در عقب به همراه سیستم‌های ABS و EBD و ۲ ایربگ مجهز کرده است‌.

سخن پایانی
با نگاهی به ویژگی‌های این دو خودرو می‌توان تیپ ۵ را برای افرادی که بیشتر از ظاهر و به‌روز بودن خودرو به مسائل فنی‌، تجهیزات رفاهی‌، در دسترس بودن قطعات یدکی و بازار دست دوم اهمیت می‌دهند، مناسب دانست‌. اما در مقابل رقیب چینی آمده است تا افرادی خسته از خانواده‌ تکراری پژو را که بیشتر اهل ریسک بوده‌، به ظاهر و به‌روز بودن خودروی خود بیش از همه چیز اهمیت می‌دهند و در عین ‌هاچ‌بک سوار‌شدن تحمل زیادی تنگ‌بودن فضای خودرو‌ی خود را ندارند، به خود جذب کند اما اینکه چقدر موفق خواهد شد را به چند وقت دیگر موکول کرده تا واکنش بازار را نسبت به آن ببینیم‌.
لازم به ذکر است هم‌اکنون ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار حدود ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت داشته و قیمت اعلام شده از سوی سایپا برای نسخه‌ گیربکس دستی برلیانس H220 هم ۳۸ میلیون تومان است‌.

 منبع : پژو 206

  • ۹۵/۰۷/۱۲
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی