دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

بنابر خبرگزاری دانا خبر مصرف سوخت اتوموبیل های سواری داخلی را با در نظر گرفتن سه معیار اتوبان و شهری و ترکیبی مورد بررسی قرار داده اند

در این خصوص و با استفاده نمودن از معیار ترکیبی و همچنین با فرض نبودن اتوموبیل چینی ام وی ام ۸۰۰ آی اتوموبیل پراید نسبت به دیگر خودروها کم مصرف ترین شناخته شده است و برعکس پژو ۴۰۵ پر مصرف ترین خودرو شناخته شده است .

این را هم بای در نظر داشت که بر اساس آماری که سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران داده است خودروهای نیسان رونیز و همچنین ماکسیما بیشتر از ۴۰۵ سوخت مصرف میکند اما از آنجا که تولید رونیز، هم‌اکنون تقریبا متوقف و ماکسیما نیز تیراژ بسیار اندکی دارد و ۴۰۵ با شتاب زیادی به تولید می‌رسد، این فرانسوی قدیمی را باید پرمصرف ترین خودرو سواری کشور لقب داد.

ظاهرا تا سازمان‌های دولتی از جمله محیط‌ زیست، اراده نکنند، ایران‌خودرو نه تنها تولیدپژو ۴۰۵ را متوقف نخواهد کرد، بلکه با رویکرد فعلی مسوولان این شرکت، تولید این فرانسوی قدیمی، سال به سال نیز افزایش خواهد یافت.

این محصول خوش‌اشتها، در سیکل شهری ۸۸٫۱۲ و در اتوبان، ۸۸٫۶ لیتر بنزین را می‌بلعد و مصرف آن در حالت ترکیبی، ۰۹٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

۴۰۵ هم‌اکنون استراتژیک‌ترین محصول ایران‌خودرو به شمار می‌رود و گزاف نیست اگر آن را «پیکان جدید» این شرکت بنامیم.

مصرف سوخت بالای ۴۰۵ را فیس‌لیفت آن «پژو پارس» نیز به ارث برده و از این محصول نیز باید به عنوان یکی از پرخورهای خودروسازی کشور نام برد.

 

پژو پارس که حاصل مهندسی ایرانی روی پژو ۴۰۵ است، در سیکل شهری و اتوبان، به ترتیب ۱۵٫۱۲ و ۱۶٫۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند و در حالت ترکیبی نیز اشتهای آن به ۳۷٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

این خودرو پس از ۴۰۵ و پژو ۲۰۶، پرتیراژترین محصول ایران‌خودرو به شمار می‌رود که البته در مدل ELX خود بنزین کمتری می‌سوزاند، اما به هر حال قیمت ELX در مقایسه با پارس معمولی، ۵٫۶ میلیون تومان گران‌تر است.

 

اگرچه ماکسیما معمولا عنوان «با کیفیت‌ترین» خودرو تولید داخل را ازآن خود می‌کند، اما باید به نوعی ممنون پارس‌خودرویی‌ها بود که تیراژ بسیار اندکی را برای این چشم بادامی ژاپنی در نظر گرفته‌اند، چراکه ماکسیما در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی ۳۳٫۱۰ لیتر بنزین می‌بلعد و در اتوبان نیز مصرف سوختی ۹۵٫۷ لیتری دارد.

این در شرایطی است که ماکسیما اشتهایی سیری‌ناپذیر در سیکل شهری دارد و ۴۱٫۱۴ لیتر بنزین را می‌بلعد.

همچنین نیسان رونیز هم که هم وطن شاسی‌بلند ماکسیما است و پارس‌خودرو آن را به مونتاژ می‌رساند، جزو خودروهای پرمصرف تولید داخل به شمار می‌رود و در شهر و اتوبان، به ترتیب ۹۷٫۱۳ و ۳۹٫۹ لیتر بنزین را می‌بلعد و مصرف ترکیبی آن نیز به ۰۸٫۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

رونیز طبق شنیده‌ها، هم‌اکنون با توقف تولید روبه‌رو است و ظاهرا پارس‌خودرویی‌ها دیگر چندان تمایلی به مونتاژ این ژاپنی ندارند.

منبع : پژو 405 

  • ۹۵/۰۷/۱۱
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی