دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

حدود ۶ سال پیش کمپانی هیوندا تصمیم گرفت تا یک اتوموبیل قوی به سایر محصولانش افزون نماید

شرکت هیوندا برای طراحی کردن یک اتوموبیل کوپه و دیفرانسیل عقب از جنسیس سدان کمک گرفت

خودروی جنسیس سدان هیوندا رقیب برترین سدان های آلمان بود لذا هیچ ترسی از رقابت کردن با ماستنگ و کامارو  برای خود نداشت .

آخرین دفعه ای  که با جنسیس کوپه رانندگی کرده بودم سال ۲۰۰۸ و پیش از تولید انبوه این اتوموبیل بود الان پس از هفت سال وقتی هیوندای، جنسیس کوپه ۳٫۸ لیتری R-Spec را برای یک هفته تست در اختیارم گذاشت نمی‌دانستم که باید از خودرو چه انتظاری داشته باشم. هیوندای با تمرکز بر خودروهای پرفروش سوناتا، الانترا و جنسیس سدان در حق جنسیس کوپه کم‌لطفی کرده است چراکه این خودرو رقیب و جایگزینی شایسته برای ماستنگ، کامارو و چلنجر محسوب می‌شود.

جنسیس در نسل اول با دو موتور چهار و شش سیلندر توربوشارژ تولید شد که به ترتیب با حجم ۲ و ۳٫۸ لیتری ارائه شدند. اما هیوندای در نسل‌های بعدی در حالی تولید مدل چهار سیلندر را متوقف کرد که رقیبان این خودرو یعنی کامارو و ماستنگ در همان حین موتورهای چهار سیلندر توربوشارژ را به تولید رساندند.

خودرویی که آن را بررسی می‌کنیم مدل میانی جنسیس است. مدلی بین جنسیس ۳٫۸ لیتری پایه و جنسیس ۳٫۸ لیتری آلتیمیت. مدل R-Spec با ویژگی‌هایی مثل رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، سیستم تعلیق جاده ای تنظیم‌شده، ترمزهای برمبو، لغزش محدود دیفرانسیل عقب و صندلی‌های اسپرت همراه شده است.

موتور ۳٫۸ لیتری این خودرو ۳۴۸ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس شش سرعته دستی به‌صورت استاندارد بر روی مدل R-Spec قرار گرفته و سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته اتوماتیک نیز به عنوان اپشن در نظر گرفته‌شده است. این خودروبا توجه به حجم و قدرت بالایش، مصرف بالایی دارد و در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی ۱۲٫۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند که مصرف در شهر به ۱۴٫۷ لیتر و در جاده به ۹٫۸ لیتر می‌رسد.

اما رانندگی با این خودرو چگونه است؟ در مقایسه با جنسیس سدان که خودرویی شیک و با استایلی است، جنسیس کوپه شخصیت خام‌تری دارد اما این موضوع نشان می‌دهد که تولید خودرویی اسپرت با گیربکس شش سرعته دستی برای هیوندای کار ساده ای است. احتمالاً به خاطر استفاده از سیستم قدیمی هیدرولیک به‌جای سیستم الکتریکی جدید فرمان پذیری جنسیس کوپه خوب و مناسب شده است. با سیستم تعلیق مؤثر و ترمزهای برمبو همه چیز در خودرو تحت کنترل شماست و رانندگی مطمئنی خواهید داشت.

باوجود موتور شش سیلندر ۳٫۸ لیتری احتمالاً از خود می‌پرسید که چرا زمانی موتور ۲ لیتری هم برای این خودرو موجود بود. با ۳۴۸ اسب بخار نیرو با ضربه ای بر پدال قدرت زیادی تولید می‌شود که غرش این موتور و دور بالای آن جنسیس را خواستنی و دوست‌داشتنی می‌کند.

منبع : هیوندا 

  • ۹۵/۰۷/۱۱
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی