دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

پژو پارتنر تولید کمپانی فرانسه می باشد این خودرو یک اتوموبیل ون می باشد این اتوموبیل بیشتر برای تفریح کردن مردم مورد استفاده قرار می گیرد

در کشور ایتالیا این اتوموبیل را با نام پژو پارتنر کومبی و یا پژو رنچ می شناسند

این خودرو را می توانیم از جهت هایی شبیهه خودروی سیتروین برلینگو به حساب آوریم چزاکه این دو خودرو هر جفتشان دارای چهار سیلندر می باشند هر دو این خودروها در دونوع تولید میگردند شامل : سی ان جی و برقی

ون پژو پارتنر با برخورداری از امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته یکی از محصولات جدیدی است که برای اولین بار در بازار ایران عرضه خواهد شدسیباب

» ون “پژو پارتنر”

دوران بلوغ کمپانی پژو به اواسط دهه ۹۰ میلادی و زمانی که تصمیم به تولید خودرو های ون ، SUV و لوکس افتاد بر می گردد . پژو پیش تر تنها دستی در خودرو های سواری داشت که برای خودروسازی با این عظمت نوعی تنبلی محسوب می شد . ون پژو پارتنر در همین راستا و در سال ۱۹۹۷ برای نخستین بار در کنار خودروساز شریک یعنی سیتروئن با نام های پژو پارتنر و سیتروئن برلینگو عرضه شدند . پس از عرضه این خودرو در سال ۱۹۹۷ ، تغییرات جزئی ظاهری و فنی در این خودرو به وجود آمد و مدل فیس لیفت در سال ۲۰۰۲ به بازار عرضه شد . این مدل که هنوز در مکزیک و انگلستان به فروش می رسند به نام Partner origin شناخته می شوند که در مطلب ما مورد بحث نیستند . پژو در سال ۲۰۰۸ این خودرو را متحول کرد تا از کورس رقابت داغ ون های اروپایی عقب نماند و در کنار سیترون با ون برلینگو بتواند گروه PSA را در کشور های اروپایی در صدر بهترین تولید کننده ون قرار دهد .

پاتنر با طول ۴٫۳ متری و ارتفاع حدود ۱٫۸ متری در کلاس ون های های کوچک قرار می گیرد . نوع وانت این خودرو نیز مدتی قبل توسط گروه پژو برزیل طراحی شد اما در نوع ون این خودرو در دو نوع ۳ و ۴ در در انواع باری و مسافری طراحی شده است . این خودرو از سال ۲۰۰۹ با یک اتاق بزرگتر به طول ۴٫۶ نیز ارائه می شود که ظرفیت نوع مسافری این خودرو را به ۷ نفر می رساند . پارتنر در حالت اتاق کوچک ظرفیت ۵ سرنشین را دارد .

پیشرانه :

با توجه به شهرت انواع پیشرانه های پژو در ایران و به ویژه موتور های مورد استفاده در پژو ۲۰۶ شما آشنایی کاملی به سری موتور های کم حجم پژو دارید . پارتنر از تنوع سه پیشرانه بنزنیی و سه پیشرانه دیزلی بهره می برد . پیشرانه های بنزینی این خودرو شامل نوع TU3 1.4 لیتری ( موجود روی ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ ) با قدرت ۷۵ اسب بخار ، پیشرانه TU3 1.4 لیتری دوگانه سوز و پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 ( موجود روی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و ۲۰۷i ) با قدرت ۱۱۰ اسب بخار می شود . با توجه به کلاس و نوع کاربری خودرو به نظر می رسد این خودرو در تیپ پایه و ظرفیت ۵ نفر با اتاق ۴٫۳ متری تنها با پیشرانه ۱٫۴ لیتری ۷۵ اسب بخاری عرضه شود و اتاق ۴٫۶ متری این خودرو نیز هر دو پیشرانه ۱٫۴ و ۱٫۶ لیتری را به عنوان آپشن در دسترس مشتریان قرار دهد .

انتقال قدرت در پژو پارتنر توسط یک گیرکس ۵ دنده دستی به چرخ های جلو صورت می گیرد .

صندلی های پژو پارتنر با نام Multi Flex شناخته می شوند . این صندلی ها با توجه به فضای مورد نیاز برای بار ، توانایی خواباندن و جمع شدن را دارند . هر چند استفاده از نام Multi Flex برای تغییرات محدود این صندلی ها آنچنان مناسب نیست اما برای یک ون کوچک فضای قابل توجهی را در اختیار راننده قرار می دهد .

فضای بار :

پارتنر در هر دو نوع ۴٫۳ و ۴٫۶ متری با فاصله بین محور های ۲٫۷ متری عرضه می شود . طول فضای بار در اتاق معمولی این خودرو ۱٫۸ متر است که با استفاده از امکان Multi Flex صندلی ها و خوابناندن و جمع کردن صندلی شاگرد این فضا به طول ۳ متر افزایش پیدا می کند و حداکثر عرض قابل استفاده نیز ۱٫۶ متر است . حداکثر حجم بار در اتاق ۴٫۳ متری ، ۳۳۰۰ لیتر و ۷۷۰ کیلوگرم است . این حجم در اتاق ۴٫۶ متری پارتنر به ۳۷۰۰ لیتر و ۸۵۰ کیلوگرم افزایش می یابد .

امنیت :

پارتنتر به از سیستم ترمز ABS و EBD به صورت استاندارد استفاده می کند وبا توجه به الزامی بودن این سیستم ها در کشورمان ، مطمئنا در ایران نیز با این تجهیزات عرضه می شود . این خودرو ظرفیت نصب ۶ کیسه هوا را داراست که مطمئنا در ایران حداکثر ۱ تا۲ کیسه هوا روی آن نصب خواهد شد . سیستم کروز کنترل برای کنرل سرعت به عنوان آپشن قابل نصب روی این خودرو است و برای اطمینان بیش تر پژو برای اولین بار در کلاس ون های کوچک سیستم کنترل باد لاستیک ها شامل فشار و دمای لاستیک را در اختیار رانندگان پژو پارتنر قرار داده است . پژو با بهره گیری از سیستم تعلیق بازسازی شده محصولات سواری بر روی پارتنر ، فرمان پذیری مناسبی را برای این خودرو ضمانت می کند به گونه ای که امنیت سرنشینان را از نظر هندلینگ مناسب حتی در صورت تکمیل بودن ظرفیت بار خودرو تضمین می کند .

امکانات :

پارتنر پتانسیل استفاده از درب های کشویی را داراست و تعداد درب ها بر اساس کارآیی ون مورد نظر انتخاب می شوند . سیستم مولتی مدیا داخل اتاق پارتنر شامل آپشن سیستم صوتی با قبلیت پخش Mp3 و سی دی چنجر ۵ تایی می شود . این خودر وهمچنین امکان نصب بلوتوث ، میکروفون و هدست را نیز برای مالکان فراهم می کند . تمامی کلید های کنترل در کنار گیربکس که خود داخل کنسول وسط قرار گرفته قابل استفاده هستند و صفحه دیجیتال نسبتا بزرگی در بالاترین نقطه کنسول وسط اطلاعات سیستم صوتی و ساعت و تاریخ و اطلاعات دما را به نمایش می گذارد . شیشه بالابر برقی ، نردبان محافظ پشت سر راننده ، ۶ تنوع رندگی خارجی و تودوزی خاکستری نیز از جمله دیگر امکانات این خودرو هستند .

قیمت :

پاتنر هم اکنون در انگلستان با قیمت پایه ۱۸ میلیون تومان عرضه می شود . پیش بینی می شود در صورت تولید این ون در سایت ایران خودرو کرمانشاه ، پژو پارتنر در ایران نیز قیمتی حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان داشته باشد .

رقابت در ایران :

پارتنر پس از عرضه در ایران رقبایی همچون ون R90 ، فولکس واگن کدی و فیات دوبلو را پیش رو خواهد داشت . مهم ترین رقیب پارتنر در نوع مسافری ون R90 است که بر پایه تندر ۹۰ طراحی شده و ۷ نفر ظرفیت دارد . این ون هم اکنون با پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۰۵ اس ببخاری عرضه می شود و به نظر می رسد حدود ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد . R90 با ظرفیت ۷۰۰ کیلوگرمی در نوع باری از پژو پارتنر عقب تر است اما در این زمینه فیات دوبلو که مشترکاتی با پژو پارتنر نیز دارد حرف هایی برای گفتن خواهد داشت . قیمت در نظر گرفته شده برای فیات دوبلو در ایران ک توسط خودروسازی لوتوس عرضه می شود حدود ۳۵ میلیون تومان است که این ون را از کورس رقابت با پارتنر خارج می کند .

منبع :  پژو 

  • ۹۵/۰۷/۰۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی