دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

از اتوموبیل جدید ایرانی با حضور داشتن وزیر صنایع و معادن رونمایی به عمل آمد

بر طبق گزارشی که خبر خودرو ارایه داده است این اتوموبیل بر اساس استاندارد های ایمنی و زیست محیطی اروپایی و همچنین با نشان ملی و پلتفرم داخلی تولید گشته است

اهداف تولید این اتوموبیل را ارایه دادن محصولی با چهره ای مدرن و و برند داخلی با نازل ترین حجم سرمایه برشمرده اند

انطباق با استاندارد های ایمنی تصادف از پهلو و جلو، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، کمربند های ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب و با پیش کشنده و محدود کننده نیرو و ستون فرمان جمع شونده در تصادف از مزیت های خودرو “دنا” است.

این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 و همه استانداردهای 55 گانه ملی را تامین می کند.

خودرو دنا از نظر رفاهی به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک و مهمترین ویژگی عملکردی آن ، برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس، قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای، سامانه ضد سرقت، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو و رینگ اسپرت آلومینیومی مجهز است.

همچنین به گزارش فارس دنا بر روی پلت فرم سمند و در کلاس ابعادی D و در گونه LX و ELX تولید خواهد شد.

نوع LX دنا با مشخصات پایه و در گروه خودروهای با رنج قیمتی ۱۸ تا ۲۵ میلیون تومان و نوع ELX این خودرو به عنوان یک محصول لوکس در گروه خودروهای با رنج قیمتی ۱۴ تا ۱۸ میلیون تومان تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته مصلح معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو، دنا به‌تدریج جایگزین سمند خواهد شد و به این ترتیب برای صادرات ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو در بازارهای جهانی برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی طول عمر دنا را ۷ سال عنوان کرد و گفت: در این خودرو طراحی جدید بدنه، تزئینات داخلی و خارجی و ارتقای سیستم‌های پلت‌فرمی مدنظر بوده است.

مصلح با بیان اینکه تولید آزمایشی دنا از آذر امسال آغاز خواهد شد افزود: تولید تجاری این محصول از اسفندماه ۹۰ شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه دنا استانداردهای ۵۵ گانه تولید خودرو را کسب می‌کند اظهار داشت: این خودرو در زمان ۱۱.۹ ثانیه شتاب صفر تا ۱۰۰ را طی می‌کند و در زمان ۱۸.۴۱ ثانیه قادر به طی مسافت ۴۰۰ متری است.

معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو مصرف سوخت سیکل ترکیبی دنا را در ۱۰۰ کیلومتر ۷.۴ لیتر اعلام کرد و گفت: این خودرو قابلیت کسب کردن استاندارد آلایندگی یورو ۴ را داراست.

به گفته وی، دنا با گیربکس دستی عرضه خواهد شد و در حال حاضر برنامه‌ریزی برای توسعه این محصول با گیربکس اتوماتیک نیز در حال انجام است.

مصلح تصریح کرد: دنا از نظر قوای محرکه در ۴ نوع تولید می‌شود که شامل LX با موتور EF۷ بنزینی، ELX با موتور EF۷ بنزینی، ELX با موتور توربوشارژ و LX با موتور EF۷ گاز سوز است.

“دنا ” به عنوان چهارمین خودروی ملی کشور بعد از سمند، تیبا و رانا توسط مهندسان ایرانی و بدون مشارکت خارجی ها طراحی شده است.
منبع : سمند 
  • ۹۵/۰۷/۰۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی