دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

( باوقار اما چابک ) این کلمه بهترین لقب برای اتوموبیل هیوندا سوناتا ال اف می باشد . در ابتدای این مقاله برای شما از بیوگرافی این اتوموبیل می گوییم :

در سال ۱۹۸۵ بود که کمپانی هیوندا اقدام به تولید خودرویی نمود که دارای ابعاد متوسطی باشد و همچنین محور جلو هم باشد این اتوموبیل ها نخستین نسل بودند که موتور های ۱٫۶ لیتری تا ۱٫۸لیتری و ۲ لیتری را تجربه نموده اند .

حال ازاین سال و سپس سه نسل بعدی اش هم میگذریم میرسیم به سوناتا ان اف یعنی نسل ۵ این اتوموبیل که ویژگی این خودرو

با ۲ موتور، ۳٫۳ لیتری با توان ۲۳۷ اسب بخار و ۲٫۴ لیتری ۱۶۴ اسب بخاری می باشد .که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولید داشت و در ایران توسط آسان موتور عرضه شد.
در سال ۲۰۱۰ نسل جدید یعنی نسل ششم این خودرو سوناتا وای اف معرفی شد و در سال ۲۰۱۱ همزمان با عرضه در بازار های جهانی، این خودرو در بازار های ایران نیز به فروش رسید و می توان گفت یکی از خودروهای موفق بازار ایران بوده است. نسل هفتم نیز که به تازگی در حال افزایش در خیابان های شهر ها می باشد و فروش خوبی را تا اینجا تجربه کرده سوناتا ال اف میباشد، ما هم برای اینکه دلیل این موفقیت را بیابیم و مقایسه ای بین ۲ نسل آخر انجام بدهیم، ۲ مدل از هر نسل یعنی ۲۰۱۲ وای اف و ۲۰۱۵ ال اف از نمونه ی فولترین آپشن انتخاب کردیم تا برای شما دوستان برسی کنیم.

هیوندا سوناتا وای اف

چهره ی بسیار باوقار و دلنشین این خودرو، چشمان همگان را مجذوب خود می کند. در اوایل ورودش چنان غوغایی به پا کرد که کسی باور نمی کرد این نسل ششم خودروی سوناتا باشد. طراحی پهن کاپوت و دریچه های هواکش و چراغ های کشیده و خطوط نرم و آرام دیگر حس کره ای بودن ماشین را القا نمی کند و چراغ هایی که شاید آدم تصور کند برگرفته از طراحی های بنز باشد ولی مختص خود هیوندا است.

طراحی آرام، دلنشین و آیرودینامیکی اطراف خودرو حس خوبی را تداعی میکند، به پشت خودرو که می رسیم گویا این خودرو خشن و ناراحت است و در مدل فیس لیفت ۲۰۱۴ این صفت به اوج خود می رسد، بر روی سپر عقب خودرو سنسور دنده عقب وجود دارد و با کمک دوربینی که تصویر آن روی ال سی دی خودرو می افتد، راننده را در پارک کردن کمک می کند. البته در مدل های جدید آن بعضی مدل ها مانیتور کوچیک (به قول معروف ال سی دی بیزینس) هستند که تصویر آن روی آینه الکتروکرومیک وسط نمایش داده می شود.

با نشستن داخل خودرو طراحی خوب و ارگونومیک شما را حیرت زده میکند، نیاز به مقایسه با نسل قبل از آن هم نیست و یقیناً میگویید که وای اف از نظر طراحی شاهکار است.

مدلی که ما در اختیار داشتیم دارای ۵ گرم کن بود و صندلی های برقی راننده و کمک راننده، کولر دیجیتال و خودکار جدا برای راننده و سرنشین کنار راننده، دریچه ی کولر و بخاری برای سرنشینان عقب، صندلی های چرمی راحت و مانیتور ۷ اینچی در وسط فضای داشبورد داشت که البته در مدل های فیس لیفت سنسور جلو، سرد کن صندلی هم جزو آپشن های این خودرو قرار گرفته است.

تجربه رانندگی با وای اف

در هنگام سواری با این خودرو، بیشترین چیزی که شاید باعث دلخوری شما از شرکت هیوندا باشد تعلیق نسبتاً سفت وخشک آن است که شما را ممکن است آزرده خاطر کند که چرا پیشرفتی نداشته است، ولی در کل می توان نمره ی متوسط را به تعلیق داد. هندلینگ خودرو بسیار خوب است و راننده را راضی نگه می دارد، اما اگر در وای اف فرمان ۳ حالته وجود داشت و امکان استفاده از حالت اسپرت برای فرمان بود قطعاً این حس رانندگی و هندلینگ بهتر نیز می شد.
هیوندای سوناتا وای اف دارای فرمان پذیری بالایی است و کافی است تا شما اشاره ای کنید و خودرو به همان طرف برود، پدال گاز هم همچون دیگر اجزا اهل فرمانبردای است و با یک سرگاز از خود واکنش نشان میدهد و باعث شده شتاب ثانویه آن کمی بهتر باشد بطوریکه در سرعت های ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر می توانید شتاب گیری رضایت بخشی را تجربه کنید. طبق تستی که از این خودرو داشتیم در مسیری مستقیم و بدون شیب شتابی که تجربه کردیم تقریباً بین ۹ و ۱۰ ثانیه بود. حال برویم سراغ پسر این خودروی دوست داشتنی یعنی:

هیوندا سوناتا ال اف

این خودرو در سال ۲۰۱۴ توسط هیوندا رسما معرفی شد به عنوان نسل هفتم و البته نسبت به نسل قبل سر و صدای زیادی نکرد و توقع چنین خودرویی با این ظاهر و امکانات از هیوندا می رفت. خودرویی بهینه شده و که کمی ساده تر و محافظه کارانه تر به آن نگریسته شده بود و همان جمله معروف “هرچه ساده تر زیبا تر” در آن اجرا شده بود.

ظاهر بیرونی ال اف

با نگاه به جلوی خودرو دماغه ای تقریباً گرد ولی خشن با جلو پنجره ای درخشان و آلومینیومی، چراغ هایی خشمگین و چند ضلعی به چشم می خورد.

منبع : هیوندا سوناتا 

  • ۹۵/۰۷/۰۵
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی